בקניית דירה או וילה בקומפלקס בהם ישנם מספר בניינים ו/או וילות, קיימת דרישת תשלום מצד חברת הניהול האמונה על התחזוקה/אחזקה של השטחים הציבוריים בקומפלקסים הללו.
דמי האחזקה הללו, מועברים לחברה המנהלת על פי המוסכם בין החברה לבין וועד הדיירים. ההסכמה מטפלת בעיקר בגובה הדמים אשר יחולו על כל אחד מהנכסים כאשר האסטרטגיה של התשלום נקבע לפי גודל הנכס שנמדד במספר חדרי השינה ובמקרים מסוימים, על פי המטראז". גם תדירות התשלום הינה פועל יוצא של ההסכם מול החברה המנהל את האחזקה וכך נוכל לראות שקיימים אופני תשלום שונים: חודשי, דו חודשי, רבעוני, חציוני ושנתי.
כאשר נכרת הסכם שירות עם חברה מנהלת, הוא מוגבל בזמן וככול שיש עניין להחליף חברה כזו במהלך תקופת השירות, בגרך כלל ניתן לעשות כן ובתנאי שהדבר הוסכם ע"י הצבעת דיירים שתיתן רוב למהלך. עילות ל"שבירת הסכם שירות" יכולות להתקיים כאשר מוכח כי ספקי שירותים דומים לשירותים המסופקים לקומפלקס דומה בסביבה, זולים יותר מאשר מה שגובה החברה כיום. עילה נוספת הינה איכות השירות של אותה החברה. גם בעניין זה, חייבים בעלי הנכסים בקומפלקס להיות בהסכמה באשר לאיכות השירות.
השירותים אותם אמורה חברת הניהול לספק:
- ניקוי, דישון, גיזום, שתילה והשקיה של השטחים הירוקים (הציבוריים) בקומפלקס.
- כיסוי ביטוחי ל"אחריות ציבורית" למקרי תאונה/פגיעה בשטחים הציבוריים של הנכס
- ניקוי הבריכה וסביבתה כולל אספקת הכימיקלים הנדרשים לפעילות זאת
- דגימות לשלילת בקטריות במי הבריכה
- עלות של מציל בבריכות שחלה עליהן, בשל גודלן, נוכחות קבועה של מציל
- רישיון מעלית
- אחזקה/תחזוקה כללית ותיקוני מבנה/שבילים
- חשמל עבור תאורה, מעלית, מערכות תפעוליות הקשורות למערכת החשמל של השטחים הציבוריים
- תשלום חשבונות מים שנצרכו בשטחים הציבוריים
- שירותי תיקון מעלית (תשלום ריטיינר לחברה המתחזקת)
- תשלומים עבור תקשורת בין החברה המנהלת ובעלי הנכסים, טלפונים, ניהול חשבון הבנק, דברי דואר