רוצה לשוחח

פניה בוואטסאפ

פניה במייל

מידע שימושי למבקרים ומשקיעים בפאפוס

מבט על העיר פאפוס

כשמדובר בהיסטוריה עשירה, תרבות תוססת ונופים ציוריים, אזורים מעטים יכולים להשתוות למחוז פאפוס בקפריסין. בין אם אתה משקיע נדל"ן פוטנציאלי או מישהו ששוקל לבצע רילוקיישן, פאפוס מציעה שילוב ייחודי של יתרונות שהופכים אותה לבחירה מצוינת.

כנסו לראות את הנכסים הזמנים במחוז פאפוס
 

מדריך זה נועד לספק סקירה מקיפה של המחוז ולגלות מדוע פאפוס הפכה ליעד כה מבוקש.

מידע על מחוז פאפוס:

שילוב מקסים של ישן וחדש, מחוז פאפוס מקיף אזור עצום בחלק הדרום-מערבי של קפריסין. מהאתרים הארכיאולוגיים העתיקים בעיר פאפוס ועד לנוחיות והתשתיות המודרניות הפרוסות על פני הערים והכפרים שלו, הרובע מציג מגוון שטחים ונכסים מושך שעונה על העדפות אורח חיים שונות.

בית כפרי בקפריסין פאפוס
נוף כפרי של מחוז פאפוס

עם הפופולריות הגוברת שלה בקרב מבקרים ומשקיעים בינלאומיים, במיוחד מישראל, פאפוס ראתה התפתחות משמעותית בשנים האחרונות. זה הוביל לזינוק בשוק הנדל"ן, ומציע הזדמנויות להשקעה והן לרילוקיישן.

כתבנו מדריכים דומים למדריך זה על שאר המחוזות בקפריסין היוונית:

לרנקה

ניקוסיה

לימסול

פמגוסטה

היכן ממקום מחוז פאפוס?

ממוקם בקצה הדרום מערבי של קפריסין, מחוז פאפוס הוא אחד מארבעת האזורים העיקריים של האי. היא ביתה של העיר פאפוס, עיר הנושאת מורשת היסטורית עשירה ומורשת תרבותית עוד מימי קדם. המחוז משתרע על שטח גיאוגרפי גדול ומגוון, המקיף כמה עיירות וכפרים קטנים יותר. העיר גובלת בים התיכון הנוצץ מכיוון מערב, ומציעה קו חוף מדהים שמושך את תושביו לא פחות מאשר את המבקרים הרבים בו.

נמל התעופה הבינלאומי של פאפוס, השני בגודלו במדינה, ממוקם בנוחות רק 6.5 ק"מ דרומית מזרחית לעיר, מה שהופך את פאפוס לנגישה בקלות למטיילים בינלאומיים.

נסיעה משדה התעופה למרכז העיר אורכת בדרך כלל כ-15-20 דקות. באשר להתניידות בתוך פאפוס, הרובע מציע מערכת תחבורה ציבורית איתנה עם אוטובוסים המכסים את כל הנתיבים העיקריים. עם זאת, ההתניידות הנוחה ביותר בעיר וסביבותיה, נעשית בדרך כלל ע"י קנייה או השכרת רכב, והיא לרוב האפשרות המועדפת על תושבים ומבקרים רבים כאחד.

ערים וכפרים:

הרובע הוא ביתם של ערים וכפרים רבים, כל אחד עם האופי והקסם המובהקים שלו. העיר פאפוס, הבירה, היא מרכז תוסס של תרבות והיסטוריה, שבו אתה יכול לשוטט ברחובות ההומים של העיר העתיקה, או לחקור את אתר המורשת העולמית של אונסק"ו, המקיף את הפסיפסים המדהימים של פאפוס וקברי המלכים.

ערים בולטות נוספות כוללות את Peyia, הידועה בנופים הפנורמיים שלה על קורל ביי, ופוליס, עיר שלווה המציעה קצב חיים איטי יותר וחסר דאגות. הכפרים הציוריים של Kathikas, שאחד מסמי ההיכר שלה הינו בתי האבן והכרמים המסורתיים, ופאנו אקורדאליה, המפורסמת בסדנאות האמנות שלה, כולם שווים ביקור.

אזורים בולטים במחוז פאפוס:

מחוז פאפוס מתגאה גם בכמה אזורים בולטים המציעים חוויות מגוונות. לדוגמה, קאטו פאפוס פופולרי בקרב תיירים בשל האתרים הארכיאולוגיים ואזור הנמל שלה, בעוד ש-Yeroskipou מציעה מורשת תרבותית עשירה וידועה בממתקים המסורתיים שלה. רחוק יותר, חצי האי אקאמאס הוא גן עדן לאוהבי טבע עם נופיו המפורצים וחיות הבר בסכנת הכחדה.

אזור אירוסקיפו פאפוס
אזור אירוסקיפו פאפוס

על פי נתונים סטטיסטיים של השירות הסטטיסטי של קפריסין, מחוז פאפוס קיבל יותר ממיליון תיירים בשנת 2019, ולמרות המגיפה, הוא עדיין הצליח למשוך 152,760 תיירים בשנת 2020. זה רק מעיד על המשיכה הרבה של פאפוס, שכן היא ממשיכה להיות יעד מועדף בקרב מטיילים בינלאומיים.

מצב סוציו-אקונומי ודמוגרפיה

העיר פאפוס- לפי מפקד האוכלוסין האחרון של 2022, גודל האוכלוסיה בעירעומד על כ-35,961, בשילוב של קפריסאים מקומיים ומתיישבים שהגיעו במהלך השנים האחרונות מרחבי העולם. קהילת הגולים חזקה במיוחד, עם מספר לא מבוטל של תושבים בריטים וישראלים, התורמים לאווירה הרב-תרבותית של העיר.

המבנה הכלכלי של העיר- עם הכנסה לנפש של כ-20,000 אירו נכון לשנת 2022, פאפוס אולי לא העיר העשירה ביותר בקפריסין, אבל היא מרכז פורח של פעילות כלכלית. מגזרי התיירות והנדל"ן ראו עקומת צמיחה מרשימה בשנים האחרונות, מה שמניע זינוק בהזדמנויות ובהשקעות, ומצביעים על אורך חיים זול לאלו ביחס לאירופה, מה שעודד את הצמיחה המהירה.

מעניין במיוחד העלייה בהשקעות הנדל"ן של ישראלים באזור זה, בין השנים 2022 ו-2023, שהעצימה משמעותית את הנוף הכלכלי של העיר. התפתחות זו, יחד עם ההיסטוריה העשירה של העיר, אורח החיים הים תיכוני והתרבות המגוונת, ממצבת את פאפוס כיעד אטרקטיבי למשקיעי נדל"ן ולאנשים פרטיים המחפשים מקום שליו אך תוסס לקרוא לו בית.

בהתחשב באמור לעיל, ניתן לומר בבטחה שהעיר פאפוס היא כור היתוך של תרבויות, צמיחה כלכלית ופוטנציאל נדל"ן, מה שהופך אותה לבחירה משכנעת עבור אלו השוקלים מעבר או השקעה בקפריסין.

הקהילה היהודית בפאפוס

הקהילה היהודית, על אף שמבחינה  דמוגרפית אינה הגדולה ביותר בפאפוס, היא חלק חיוני ופעיל מהשטיח הרב-תרבותי של העיר. קהילה זו גדלה בהתמדה, בין היתר בגלל זרם הישראלים שבחרו להפוך את פאפוס לביתם.

אחד מעמודיי התווך של הקהילה הינו בית חב"ד, המספק שירותי דת, הזדמנויות חינוך ואירועים משותפים ליהודים הנמצאים בפאפוס. המרכז משמש כמרכז לאוכלוסייה היהודית המקומית ולתיירים המבקרים כאחד, והוא מהווה משאב חיוני עבור אלה המבקשים לשמור על קשריהם התרבותיים והדתיים בפאפוס.

אחת ההתפתחויות הבולטות האחרונות היא בניית בית כנסת ומרכז קהילתי חדשים, שהסתיימו בשנת 2021. מתקן מודרני זה משמש כיום כמוקד לחיים היהודיים בעיר.

הצמיחה של הקהילה היהודית בפאפוס באה לידי ביטוי בעלייה בהשקעות הנדל"ן של ישראלים שבחרו לעבור לקפריסין. העיר מציעה סביבה מסבירת פנים למשפחות ויחידים יהודים, המספקת גם קהילה וגם הזדמנות להשקעה בנכס או לבית חדש בסביבה ים תיכונית ייחודית.

חינוך- בתי ספר והשכלה גבוהה בפאפוס

בכל הנוגע לחינוך, פאפוס מציעה מגוון של אפשרויות המשרתות הן את האוכלוסייה המקומית והן לקהילת הגולים ההולכת וגדלה. זוהי עיר שבה ההשקעה בחינוך ניכרת היטב, מאפשרת חינוך לכל הגילאים, ולכל הרמות.

בין מוסדות החינוך בפאפוס, תמצאו בתי ספר המציעים תוכניות לימודים המותאמות למערכות החינוך הבריטיות, האמריקאיות והקפריסאיות המקומיות. בתי ספר אלה נותנים מענה לקהל תלמידים מגוון ומציעים סביבה רב תרבותית המתאימה ללמידה.

לדוגמה, בית הספר הבינלאומי של פאפוס, שנוסד ב-1987, ביסס את עצמו כאחד מבתי הספר המובילים באי. הוא מציע חינוך המבוסס על תכנית הלימודים הלאומית באנגלית לילדים מגן עד גיל 13. בית הספר מוכר הן ברמה המקומית והן הבינלאומית, ולתלמידיו יש שיעור קבלה גבוה לאוניברסיטאות ידועות ברחבי העולם.

באופן דומה, בית הספר הבריטי הפרטי Aspire, הממוקם לאורך קו החוף, מספק רמה גבוהה של חינוך בהתאם לתכנית הלימודים הבריטית. בית הספר פופולרי בקרב הקהילה הבינלאומית והרחיב את מתקניו בהתאם לביקוש הגובר.

מצד שני, האקדמיה האמריקאית מספקת חינוך מקיף בסגנון אמריקאי של 12 שנות לימוד (כולל תעודת בגרות מוכרת). האקדמיה מטפחת סביבה רב-תרבותית ומכשירה את התלמידים עם הכישורים והידע הדרושים להצלחה בשלל תחומים ישרתו אותם ברחבי העולם.

במונחים של השכלה גבוהה, פאפוס היא ביתה של אוניברסיטת ניפוליס, אוניברסיטה פרטית המציעה מגוון תוכניות לתואר ראשון ושני בתחומים כמו מנהל עסקים, אדריכלות ופסיכולוגיה. האוניברסיטה מושכת סטודנטים מכל העולם ותורמת לחיים הסטודנטיאליים בעיר, המקנה עושר תרבותי, רמת פשיעה נמוכה, ומגוון עשיר של פעילויות תרבות.

בזכות ההיצע העשיר של ההזדמנויות החינוכיות, פאפוס מציעה סביבה תומכת למשפחות ששוקלות מעבר דירה ולאנשים המבקשים להמשיך את לימודיהם.

נוף כלכלי ועסקי

הנוף הכלכלי והעסקי של פאפוס מהווה שילוב של מגזרים עמידים, כאשר הנדל"ן הוא אחד השחקנים העיקריים. עיר החוף הזו מושכת במיוחד משקיעים בשל שוק הדיור החזק שלה, ומבט מקרוב על הנתונים הסטטיסטיים מגלה כמה תובנות משכנעות.

בשנת 2021, למרות המגיפה, ראתה פאפוס זינוק במכירות הנדל"ן, עם עלייה מרשימה של 24% בעסקאות הנדל"ן בהשוואה לשנת 2020. שוק הדיור בעיר מגוון, עם אפשרויות החל מדירות מודרניות במרכז העיר, וילות מפוארות, ונדל"ן מסחרי. קשת רחבה זו, נותנת מענה לכל סוגי הקונים, מקפריסאים מקומיים ועד למשקיעים בינלאומיים.

כנסו לראות את הנכסים הזמנים במחוז פאפוס
 

התשואה הממוצעת להשקעה בנדל"ן בפאפוס מגיעה עד 5-6% עבור נכסים למגורים ואף גבוהה יותר עבור נכסים מסחריים, שהופכים את העיר ליעד אטרקטיבי להשקעה בנכסים. ישראל, במיוחד, גילתה עניין רב, כאשר קונים ישראלים מהווים חלק ניכר מהרכישות בחו"ל.

כתבנו מדריך מפורט לשנת 2024 להשקעות נדל"ן בקפריסין שייתן לכם את כל המידע לגב תשואות אפשריות בכל אזור בקפריסין היוונית.

במבט קדימה, נראה ששוק הנדל"ן בפאפוס נמצא במסלול כלפי מעלה. מועצת התיירות האזורית של פאפוס חזה צמיחה מתמדת במכירות הנכסים בשנים הקרובות, המונעת על ידי אוכלוסיית הגולים הגדלה בהתמדה, והתעניינות מוגברת של משקיעים מעבר לים.

מעבר לנדל"ן, לפאפוס יש מגזר קמעונאי גמיש, שהסתגל במהירות לנורמה החדשה של המגיפה. העיר מתהדרת במספר רב של מרכזי קניות, כמו קניון קינגס אווניו, שנותנים מענה לכל הצרכים של התושבים של העיר פאפוס וסביבתה.

יתר על כן, העיר מתגלה כמרכז טכנולוגיה וחדשנות. מכון פאפוס לחדשנות, מיזם משותף בין אוניברסיטת קפריסין ועיריית פאפוס, הוא רק דוגמה אחת למחויבותה של העיר להפוך למרכז למחקר ויזמות.

לסיכום, פאפוס מציגה נוף כלכלי דינמי עם שוק נדל"ן משגשג, מגזר קמעונאי גמיש וסצנת טכנולוגיה מתפתחת. פוטנציאל הצמיחה וההשקעה שלו הופך אותו להצעה אטרקטיבית עבור מי שמחפש להשקיע או להקים עסק.

פעילויות פנאי ותרבות

פאפוס היא לא רק מרכז עסקים והשקעות אלא גם יעד פנאי ופנאי. השפע העשיר של האטרקציות והפעילויות בעיר נותן מענה למגוון רחב של תחומי עניין וקבוצות גיל, ותורם למשיכה הכללית של העיר.

חובבי טיולים יכולים ליהנות מהיופי הטבעי של העיר, החופים הרבים של מחוז פאפוס מעוטרים במעמד היוקרתי של הדגל הכחול, כולל החוף העירוני המשתרע מקייפ פורוס ועד לקברי המלכים. שחייה, שיזוף וספורט מים הם פעילויות פופולריות, והאקלים המתון של העיר לאורך כל השנה רק משפר את המשיכה שלה כיעד חוף.

למי שמעדיף נקודת מבט היסטורית ותרבותית יותר, לפאפוס יש הרבה מה להציע. העיר היא ביתם של כמה אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, כמו הפארק הארכיאולוגי של פאפוס, שבו אפשר לחקור וילות רומיות המעוטרות בפסיפסים משובחים, וקברי המלכים, נקרופוליס המתוארך לתקופות ההלניסטית והרומית. אתרים אלה מושכים אלפי תיירים מדי שנה, מה שהופך את פאפוס לאוצר היסטורי וארכיאולוגי.

פאפוס אתרי מורשת
פאפוס אתרי מורשת

יתר על כן, פאפוס מתגאה בסצנה קולינרית משגשגת. במרכז העיר ניתן למצוא את כל סוגי המטבחים, מטברנות מקומיות ועד למגוון של מסעדות יוקרה, אוהבי הקולינריה ימצאו הרבה על מה להתענג. חובבי יין יכולים גם לצאת לסיורי יין שמסביב לעיר, שלוקחים אתכם דרך כפרים וכרמים ציוריים.

חיי הלילה בפאפוס תוססים ומגוונים, עם ברים ומועדונים רבים המציעים מגוון אפשרויות בילוי. העיר ידועה גם בברי הקריוקי שלה ובמקומות המוזיקה החיה שלה, הפופולריים במיוחד בקרב תיירים.

למשפחות, פאפוס מציעה מגוון אטרקציות. גן החיות של פאפוס הוא הגדול ביותר בקפריסין. פארק המים אפרודיטה מספק יום בילוי מלא כיף לילדים ולמבוגרים כאחד.

פארק המים פאפוס
פארק המים פאפוס

לסיכום, בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי חופים, אוכלי אוכל או מחפשים אטרקציות ידידותיות למשפחות, פאפוס מספקת שפע של פעילויות פנאי ופנאי שהופכות אותה ליעד שובה לב לחיות בו או לבקר בו.

תוכן עניינים

נכסים אטרקטיביים
מחיר: 1,100,000 €
מחיר: 330,750 €
מחיר: 477,000 €
יש לכם שאלות?

השאירו לנו פרטים וניצור קשר בהקדם

בחרו מתי נוח לכם שנחזור אליכם
אולי יעניין אותכם גם:
היתרונות של רכישת דירה על הנייר בקפריסין
סקירה כללית של מחוז פמגוסטה בקפריסין
השקעות נדל"ן בלרנקה: הזדמנות נדירה ליהנות מצמיחה כלכלית...
מחוז לימסול
מידע שימושי למבקרים ומשקיעים בלימסול
הזמנה לוובינר השקעות מעבר לים

יש לכם הון עצמי של 600 אלף ש"ח ואתם מעוניינים בצבירת נכסי נדל"ן מניבים?

יש לנו טיפים בשבילכם איך עושים את זה בקפריסין! מדי כמה שבועות אנו עורכים וובינרים שילמדו אתכם כיצד לזהות עסקאות עם פוטנציאל גבוה, כיצד לגייס הון, וטעויות להימנע מהן ברכישת נכסים.

מלאו את הפרטים הבאים

ונציג יחזור אליך בהקדם!

אנא בחרו את סוג השירות הרצוי, ניתן לבחור יותר מאחד